5/10/2010

a majálisokról

alapvetően hullára nem emlékszem, nem volt sok élményem ezzel az intézménnyel kapcsolatban... mondjuk dereng az első májfám, amit anyukám állított tesómmal, 3 éves lehettem mindössze, és volt ilyen autókerék félig beásva az udvarban lovacskázás céljából, na, annak az oldalában lengedezett a kis fácska a sok szalagokkal.
aztán már mindenféle fiúk állítottak, volt év, amikor 2 csapat is jött kitáncolni, és egyik nagyobb volt, mint a másik (mmint a fa), milyen blamázs ez már a gyengébbik csapatnak... voltak felvonulások, akkor még sör nélküli virsli, biztos vattacukor és fúvószenekar, körhinta, ilyesmi. majd kisebb snitt, és pár éve a sörgyári megmozdulás a rókusdombon, ami egyik legmegdöbbentőbb pécsi élményem volt - ott hullámzott kb. 8000 ember (fogalmam sincs mennyi, sokan, az biztos), és 9 évnyi ittartózkodás után egyetlen egy fia arcot sem ismertem, csak néztem, hogy kik ezek itten, és hol laktam én eddig, vagy ezt most mégis hogy. (pécsen a wc-re nem tudsz úgy elmenni, h ne ismerj fel innen-onnan vkit)

nade most aztán kiélvezhettem ezt a műfajt ezerrel: múlt héten a krétakörmajálison örvendezgettem, isteni jó fíling volt a falfestéssel, a sok gyerekekkel, a függőágyakkal, a cigányzenekarra,l a bányászkórussal, az ovistáncosokkal, a bográcsgulyással és a pécsbányai kocsmával, ahol 12-en ittunk kávét-söröket-nyalókákat úgy 1345 ft-ért.

most meg ez a EM, veszettül rávert a hangulat a korábbi sörmajálisokra, és nehezen tudom eldönteni, hogy a 3 megtekintett koncertből mellik is volt a legeslegjobb... mindenestre a tegnap délutáni kovácskatis megmozduláson is nagyon vigyorogtam - nénikék ropták a rokkendrollerkaphatnékra, fiatalok bólogattak mosolyogva a taktusokra, az ingyen gerbera meg kifejezetten jól állt minden korosztály lányának-asszonyának - nekem is került egy a hajamba. elégedett vagyok, kellemes, fűben fekvős, barátkozós napok, frankós zenékkel.
ha ilyenek a majálisok, kérek jövőre is. köszönöm.

Nincsenek megjegyzések:

Powered By Blogger