9/08/2011

tócsit meg zellersalátát

meg úgy kell csinálni, hogy veszel krumplit, meg fokhagymát, meg zellert a zöldségesnél, mindösszesen 380-ért. aztán beszaladsz a boltba tejfölért (jóesetben te veszel is, és nem otthon veszed észre, hogy azt elfelejtetted), közben meginterjúvolhatod a boltosnénit, hogyan kell szerinte tócsit csinálni (persze ő nem fogja tudni, azért mondom most neked én. ahogy anyád sem tudja, a zöldséges se, és egyik ott lévő vásárló sem). szerzel még tojást (én a mártonuccai hűtőbe nyúltam érte), hazafelé pedig imádkozol, hogy liszt, só, bors azért legyen már otthon, az végülis minden normális háztartásban van.
hazaérve tekerj egy cigit, ücsörögj a kertben kicsit, és persze még felhívhatsz valakit, hogyan csináld (a pasim apukája például végül tudta, juhéééjj), azzal is megy még az idő. négy mosatlan pohárból kettőt széttörnöd nem muszáj, én is csak magánszorgalomból vagdostam vele össze a lábomat, neked tényleg nem kell, igyál nyugodtan egy fröccsöt (ha találasz valahol bort, én a kocsi hátuljában leltem egy üveg kövidinkát). aztán neki is lehet állni főzni, persze csak akkor, ha te vettél tejfölt - nekem még ezt is meg kell oldani, mielőtt végre. szerencsére kedves a fiúm; még arra is képes, hogy a szetteket lereszelje nekem - te is mindenképpen keríts magad helyett valakit, mert elég fárasztó mulatság. közben pucolhatod a fokhagymát, meg azért a krumpli- és zellerhámozást is te csináld. az alábbi mennyiségekből hárman laknának jól, ketten a hüjérezabálás esete forog fenn ennyiből:
majdnem kiló krumplihoz (ez lesz a kétharmad rész, figyelj!) 1/3-nyi lisztet teszel, kettő-három tojást, sót, borsot, 3-4 gerezd reszelt fokhagymát, majd sütögeted szép pirosra bő olajban (ja, olyat én a főbérlő konyhájából szereztem végül, te végül is vehetsz is). kicsit kemény lesz a cucc, vagyis ilyen jóropogós, de most olvasom, hogy tejföl is kell bele, lehet, hogy az például puhítaná, kitudja. mindenesetre ízre így is elég fasza élmény.
salátailag meg egy közepes fej zellert reszelve pirítsz kis olajon sóval, aztán 2-3 deci tejföllel, borssal, kis reszelt füstölt sajttal (ez extra, találtam a hűtőben) kikevered. friss bazsalikomot is morzsolhatsz bele, de az sem kötelező. hidegen finomabb, nem baj, ha kicsit hűtőbe teszed kaja előtt. és finom hozzá a paradicsom is. (meglepődsz, de a szőlő is működik, mondjuk azt alapvetően desszertnek gondoltam, csak máshogy alakult a dolog végül nálunk tegnap este.) 

Nincsenek megjegyzések:

Powered By Blogger