3/15/2011

a lónál

volt randink - először azt hittem, hogy azért mondtam oda, mert ott találkoztunk először pécsen, de persze nem ott találkoztunk, hanem az egyetem kapujában. kilencvenhét volt akkor, és szeptember eleje. valójában a gólyatáborban kezdődött a történetünk - ültünk valami gyűlésen, odafordult, hogy adok-e egy cigit, és akkor úgy közellegjobbbarátkodtunk utána vagy 7-8 évet. 

belepofáztam a dolgaiba oly módon, ahogy nem kellett volna. erre emlékszem én, hogy ezért nem beszélgettünk vagy öt évig. most mesélte a kantában, hogy tényleg kábé ez volt a válóokunk - ennek mondjuk örülök, a végén már eléggé aggódtam, hogy nem is jól mesélgetem a történetünket, mikor valaki szeretné, hogy belepofázzak az életébe, de én meg a fenti okok végett ilyet már nem csinálok.

ültem tehát a lónál, az elsők közt lévő idei tavaszi estén, elmélkedtem ezeken a dolgokon, még azt is gondoltam, hogy simán ugyanilyen állapotban (hogy a gyomromban lepkék repdesnek) várnék rá másfél órát is akár, ahogy párszor megtettem, csak most nem basznám le amiatt,  hogy késik, hanem elbőgném magam a boldogságtól, mikor végre ideér.
nem késett végül. a zsolnay kútnál befordult a térre - lépett egyet, megismertem azonnal, ezer közül is megismerném a járását - és a nyolc órát jelző zenécskére felmenetelt a lóhoz. hozzám.
megdicsérte a biciklim. csacsogtunk valamiket hova üljünk be, meg ilyenek, de úgy zavarban voltam, hogy nem is tudnám felidézni.
úgy fél kettőig beszéltünk itt meg ott. volt, mikor azt éreztem, el sem ment belőlem, annyira.. máskor meg távolinak tűnt, nagyon ismerősnek, de távolinak.

tényleg nagyon hiányzott nagyon sokáig. később azt éreztem, hogy majd jelentkezik, mindegy, hogy mikor, nincs jelentősége, fog, az a lényeg. nem haragszik majd örökké.

mostan meg még nem tudom, hogyan érzek. olyan nem lesz, mint volt. nem is baj. talán jobb lesz, mint valaha. de mindenképpen mély lesz - mély, mint a közöttünk húzódó puha-mohás szakadék, aminek oldalában bűntudat-fenyők csücsülnek és harag-bokrocskák,  de a fehér és lila virágcsomói felett ezernyi sárga meg tarka pillangó cikáz.

2 megjegyzés:

Sárkányevő G. írta...

cép vót ez...

ribizli írta...

cép vót a találkozás...

Powered By Blogger